Vítězslav Dohnal
ředitel školy
vitezslav.dohnal@scioskola.cz
737 243 003
Snažím se, abychom společně budovali místo, kde věci fungují, děti a jejich průvodci se na sebe těší a rodiče jim pomáhají
Více o mně
Z pětiletého vedení nadačního fondu vím, jak málo stačí změnit v mysli lidí, aby se hodně věcí změnilo v realitě. Ukazuje se, že i ostatní zkušenosti například s realizací mezinárodních projektů pro děti či mé sociologické vzdělání, pomáhají k tomu, aby všichni, kteří školu dělají školou - tedy děti, jejich rodiče a průvodci chtěli jít stejnou cestou ke společnému cíli. Snažím se, abychom společně budovali místo, kde věci fungují, děti a jejich průvodci se na sebe těší a rodiče jim pomáhají. Raduji se z chvil, v nichž se mohu spolu s dětmi věnovat společenskovědním tématům, historii, výchově k občanství, ale třeba i matematice podle Hejného.
Mirka Macháčková
zástupkyně ředitele
mirka.machackova@scioskola.cz
Na práci s dětmi mě baví jejich upřímnost a bezprostřednost, kterou máme jako dospělí tendenci zapomínat.
Více o mně
Celý život mě zajímalo studium a práce s jazyky a vždy mě fascinovalo, že někteří lidé se dokáží naučit několik jazyků bez většího úsilí a jiní bojují s každým slovíčkem. Odlišné metody výuky jsem pozorovala během života ve Francii, Anglii, Austrálii či na Novém Zélandu a po návratu do České Republiky se snažila si je zařadit do místního kontextu. Na naší Scioškole konečně vidím, že inovativní metody ve vzdělávání již mají místo i u nás.
Na práci s dětmi mě baví jejich upřímnost a bezprostřednost, kterou máme jako dospělí tendenci zapomínat. Děti dokáží mnohé vyřešit bez námahy a zbytečného přemýšlení nad důvody, proč by to nešlo, pokud jim k tomu dáme prostor a důvěru. Ráda se od nich v takových situacích učím a připomínám si, že všechno je možné.
Jarmila Peřinová
speciální pedagožka
jarmila.perinova@scioskola.cz
Snažím se vytvářet bezpečné prostředí plné důvěry, ve kterém se dětem nejlépe pracuje a naplňují tak svůj potenciál.
Více o mně
Vystudovala jsem speciální pedagogiku, což mi pomáhá nahlížet na svět dětí z jiného pohledu a mohu jim tak pomoci překonávat případné překážky. S každým dítětem je vhodné pracovat jiným způsobem, dle jeho dovedností a schopností. Snažím se tedy vytvářet bezpečné prostředí plné důvěry, ve kterém se dětem nejlépe pracuje a naplňují tak svůj potenciál. Tato práce mě baví díky své rozmanitosti a potřebě zapojení vlastní kreativity.
Mám chuť se nadále vzdělávat a pracovat na sobě. Vím, že právě scio škola sebevzdělávání podporuje a umožňuje společně růst celému týmu školy i jejím žákům.
Zkušenosti s dětmi mám z volnočasových kroužků během školního roku a letních příměstských táborů, které vedu již několik let.
Kromě práce s dětmi ráda tvořím a sportuji. Svůj volný čas trávím se svou rodinou, v přírodě nebo čtením. Také poslouchám hudbu a hraji na klávesy. Do naší domácnosti patří i dva psi, kocour a osmák degu.
Markéta Davidová
školní psycholožka
marketa.davidova@scioskola.cz
Na práci s dětmi mě nejvíce baví objevovat jejich jedinečnou osobnost a sledovat, jak se tato
osobnost vyvíjí a roste. Věřím, že každé dítě má v sobě velký potenciál a mělo by dostat
šanci ho objevit.
Více o mně
Už jako dítě jsem byla velmi společenská a snažila se nabízet pomocnou ruku kamarádům,
kteří měli nějaké trápení, poslouchat je a rozveselovat ty s blbou náladou. To mě postupně
přivedlo k zájmu o psychologii, jejímu studiu a dodatečnému vzdělání v krizové intervenci.
Chuť pomáhat lidem rozvíjet jejich potenciál mě zase dovedla ke koučování.
Na práci s dětmi mě nejvíce baví objevovat jejich jedinečnou osobnost a sledovat, jak se tato
osobnost vyvíjí a roste. Věřím, že každé dítě má v sobě velký potenciál a mělo by dostat
šanci ho objevit. Pokusím se být ve škole dětem oporou, aby se cítily dobře, bezpečně a
troufly si objevovat svět kolem sebe i sebe samé.
Zkušenosti s dětmi jsem získala při vedení dětských táborů, práci v lanovém centru a ve
škole a při asistenci dětí s poruchou autistického spektra.
Ve volném čase ráda cestuji za poznáním jiných kultur, sportuji a chodím do přírody.
Veronika Sedláček Rychtová
Průvodkyně v 1. trojročí
veronika.sedlacek@scioskola.cz
Přikládám velkou váhu samotnému procesu učení a tomu, aby děti uměly informace najít, rozumět jim a dávat je do souvislostí. Připravujeme je na budoucnost, o které ale nevíme, jak bude vypadat.
Více o mně
Jsem nadšenec inovativních principů ve výuce, o které jsem se začala zajímat s blížícím se nástupem svých dětí do základního vzdělávání. V rámci přístupu k dětem mne momentálně nejvíce oslovuje Teorie typů psycholožky Šárky Mikové. Pomáhá mi lépe porozumět potřebám lidí okolo mě, ale i svým vlastním. Spolupráce a budování vzájemného respektu je mé velké téma. Ve vzdělávání se zajímám o aktivizační metody učení, které vytváří takové příležitosti, aby byly děti do problémů vtaženy, zajímaly se, ptaly a společně hledaly odpovědi. Přikládám velkou váhu samotnému procesu učení a tomu, aby děti uměly informace najít, rozumět jim a dávat je do souvislostí. Protože je připravujeme na budoucnost, o které ale nevíme, jak bude vypadat. Ve volném čase se snažím co nejvíce času trávit venku a žít se svou rodinou co nejekologičtěji.
Věřím, že respektující a laskavý přístup, spolu s podnětným prostředím, vede k radostnému a efektivnímu učení.
Tereza Kašparcová
průvodkyně v 1. trojročí
tereza.kasparcova@scioskola.cz
Ráda vytvářím prostor, kde se děti cítí samy sebou a mimochodem se u toho učí o světě i o sobě.
Denisa Freithová
Průvodkyně v 1. trojročí
denisa.freithova@scioskola.cz
Při společném čase ve škole mě zajímá, jak se děti cítí a snažím se budovat vzájemnou důvěru, jelikož věřím, že bezpečné prostředí při vzdělávání je základem pro vše ostatní.
Více o mně
Na ScioŠkole s menší pauzou, při které jsem se věnovala vlastnímu vzdělávání a práci v zahraničí, působím od roku 2019. Nejprve v roli asistentky, která mi umožnila postupně růst díky rozmanité spolupráci, a od roku 2023 jako průvodkyně. Nové role si vážím a i díky tomuto vím, že školní prostředí pro mě bylo a je podnětné. To stejné si přeji vytvářet pro děti.
Pomáhat dětem růst, ve věcech které je zajímají a baví. Společně objevovat, poznávat a vyrovnávat se s neúspěchy, které nás na cestě mohou potkat.
Velkou zkušeností pro mě byla právě práce v Americe, kde jsem měla možnost pracovat s lidmi s různým druhem postižení, vést tým 20 lidí a společně vytvářet nezapomenutelné zážitky. V průběhu praxí na vysoké škole jsem měla možnost více nahlédnout do azylových domů, mateřských škol či poradenských zařízeních.
Od roku 2023 jsem součástí projektu, který podporuje pedagogy z České republiky v rozvoji digitálních kompetencí žáků na 1. stupni. Ráda tedy i vlastní výuku na ScioŠkole propojuji s digitálními technologiemi a vedu děti k jejímu správnému využívání.
Když nejsem ve Scio, tak trávím čas na Vysočině, čtu, peču, zkouším nové věci a objevuji krásy nejen české přírody.
Veronika Andres
průvodkyně v 2. trojročí
veronika.andres@scioskola.cz
Na základě svých vlastních zkušeností je mým stěžejním tématem vytváření bezpečného prostředí a podpora zdravých sociálních vztahů na všech úrovních v rámci systému.
Více o mně
Už od dětství jsem si přála být učitelkou. Moji první žáci byli Mončičáci :) O pár let později je nahradily malé akvabelky, které se v následujících letech opakovaně staly Mistryněmi ČR. Trénování mi přineslo poznání, jak důležitá je vnitřní motivace, respektující přístup, dobré vztahy v kolektivu a v neposlední řadě i zkušenost, že je třeba pečovat i o sebe v roli učitelky/trenérky. Intenzivní zkušenosti bytí sama se sebou jsem zažila v Indii pri meditaci Vipassana. V současné době relaxuji také při běhání a procházkách se psy v lese.
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu MU. Lektorování zdravého životního stylu v mateřských a základních školách mně umožnilo poznávat prostředí současných škol a to mě také nasměrovalo ke Scioškole jako škole, která mi je blízká svými hodnotami. Cítím se poctěna, že zde můžu být průvodkyní, a těším se na spolupráci s dětmi, rodiči a ostatními průvodci.
Ivana Binková
průvodkyně v 2. trojročí
ivana.binkova@scioskola.cz
Na ScioŠkole oceňuji její orientaci na dovednosti, které děti budou v životě skutečně potřebovat.
Více o mně
Na ScioŠkole oceňuji její orientaci na dovednosti, které děti budou v životě skutečně potřebovat. Líbí se mi, že rozvíjíme nejen konkrétní znalosti, ale také aktivní a zodpovědný přístup k lidem, životu i vlastnímu vzdělávání.
Při práci s dětmi se věnuji oblastem, které mě v životě fascinují - poznávání světa a přírody v předmětu Svět v souvislostech (SVS), angličtině a komunikaci v ní. V rámci SVS ráda využívám výuku venku a prvky badatelské výuky. Angličtinu miluji od prvního setkání s ní v knížkách o Vinnetouovi :-) V rámci různých kreativních činností stále objevuji nové techniky. které potom můžeme s dětmi vyzkoušet.
Těší mě, že díky typu školy, na které působím, mají děti prostor objevovat sebe i svět, hledat cesty k tomu, co je naplňuje, a volit způsoby, kterými chtějí postupovat vpřed. Věřím, že tento přístup povede k jejich vědomějšímu a aktivnímu přístupu k životu.
Iveta Šedová
průvodkyně v 2. trojročí
iveta.sedova@scioskola.cz
Při práci ve ScioŠkole jsem nadšená z možnosti společně poznávat a učit se, děti
jsou přitom skvělí parťáci. Miluji jejich originální nápady i
schopnost dívat se na věci ze zcela jiného úhlu pohledu.
Více o mně
Celý život mě baví objevování a učení se nových věcí. Zároveň je pro mne v životě důležité dělat to, co mi dává smysl. Právě proto jsem přišla do ScioŠkoly, kde mohu vést děti k rozvíjení jejich schopností, ke kritickému myšlení, vzájemnému respektu a toleranci.
Vystudovala jsem angličtinu – učitelství pro ZŠ. Při provázení dětí Světem v souvislostech čerpám poznatky i z mých dalších studií (estetická výchova, divadelní věda, environmentalistika). Několik let jsem strávila prací v neziskových organizacích, které se snaží zlepšit svět pro lidi i pro zvířata. Spolupracovala jsem na programu Ekoškola, vedla jsem kroužky a příměstské tábory v SVČ Lužánky a lektorovala programy pro školy pro Ekocentrum a Lamacentrum. Vždy jsem měla na mysli, že jako lidé někdy zapomínáme, že na této planetě nejsme sami. Baví mě proto s dětmi objevovat cesty, jak zachovat svět pro příští generace.
Při práci ve ScioŠkole jsem nadšená z možnosti společně poznávat a učit se, děti jsou přitom skvělí parťáci. Miluji jejich často originální a kreativní nápady a jejich schopnost dívat se na věci ze zcela jiného úhlu pohledu.
Do školy jezdím často na kole a svůj volný čas trávím nejraději mezi horskými vrcholky, pod vodní hladinou nebo se psem v lese. Mám ale ráda i deštivé a mrazivé dny pod dekou s hrnkem horkého čaje a knížkou v ruce.
Tomáš Forman
průvodce v 3. trojročí
tomas.forman@scioskola.cz
Učitelství nevnímám jako jednostranný proces předávání informací, ale jako vzájemné obohacování.
Více o mně
Učitelství nevnímám jako jednostranný proces předávání informací, ale jako vzájemné obohacování. V roli průvodce bych chtěl předávat své zkušenosti dětem, a věřím, že i já sám se od nich něco nového naučím - ať jsou to vědomosti, dovednosti nebo životní postoje.
Podporuji studijní autonomii a mám nejradši takové učení, při kterém se člověk pro danou věc nadchne a sám se rozhodne, jakou oblast probádá z čisté radosti z objevování.
Velkou zkušeností pro mě byla práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Naučila mě vystupovat z komfortní zóny, přizpůsobovat se a řešit konflikty s ohledem na aktuální situaci dítěte, a hlavně tomu, že každé dítě potřebuje pochopení a vlastní prostor k růstu.
Rád přijímám výzvy a sbírám nové poznatky. Volný čas trávím nejraději v přírodě. Věnuji se hudbě, sportu a cestování nejen do reálných, ale i fantastických míst prostřednictvím knih, filmů, seriálů či her.
Barbora Lányová
průvodkyně v 3. trojročí
barbora.lanyova@scioskola.cz
Mým cílem je podporovat děti v objevování světa a dělat věci jiným a neobvyklým způsobem.
Více o mně
Vystudovala jsem překladatelství a tlumočení a nedávno jsem objevila krásy učitelství. Fascinuje mě vývoj myšlení dětí, jejich flexibilita a jiný úhel pohledu na věci. Mým cílem je podporovat děti v objevování světa a dělat věci jiným a neobvyklým způsobem. Učím jazyk hravou formou a zaměřuji se na jeho praktické využití a radost z objevování.
Nejraději jezdím po světě a při cestování poznávám místní kuchyni, nová místa a lidi. Daleko od domova si uvědomuji důležitost cizích jazyků
Milan Štajgr
průvodce v 3. trojročí
milan.stajgr@scioskola.cz
Práce s dětmi mě natolik bavila, že jsem rozhodl udělat ze svého koníčku i práci.
Více o mně
Dětem a jejich rozvoji se věnuji bezmála 10 let. Začínal jsem jako fotbalový trenér v mládežnických kategoriích. Práce s dětmi mě natolik bavila, že jsem rozhodl udělat ze svého koníčku i práci.
Scioškola mi dává možnost rozvíjet v dětech i manuální a kreativní dovednosti, které mi jsou velmi blízké.
Dále se specializuji na matematiku a informatiku, které mě provázely celým studiem na vysoké škole.
Tereza Komárek Pořízková
průvodkyně v 3. trojročí
tereza.porizkova@scioskola.cz
Do ScioŠkoly přicházím za svobodou ve vzdělávání, za respektem a dobrodružstvím.
Více o mně
Vystudovala jsem obor učitelství českého jazyka a literatury spolu s občanskou výchovou
na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Během studia jsem absolvovala několik
stáží a vystřídala pracovní pozice na alternativních i běžných základních školách. Do Scio
školy přicházím za svobodou ve vzdělávání, za respektem a dobrodružstvím.
Kromě společenskovědních a literárních témat mám blízko také k cizím jazykům. Cennou
zkušeností pro mě byla víceletá spolupráce s britskou jazykovou školou, kde jsem
působila na pedagogických i manažerských pozicích a kde jsem měla možnost pracovat s
učiteli i žáky z celého světa. Angličtinu jsem si metodicky a didakticky upevnila na
studijním pobytu ve Španělsku, odkud jsem si odvezla také lásku ke španělštině a k
odpolední siestě. V případě potřeby se domluvím také francouzsky.
Když nepobývám s žáky a kolegy ve Scio škole, věnuji se doktorskému studiu literární
vědy. Svůj volný čas trávím obvykle se svými blízkými, ráda objevuji nové kavárny,
navštěvuji malé scény brněnských divadel, plavu, tančím a čtu.
Lea De Dona
průvodkyně v 3. trojročí
lea.dedona@scioskola.cz
Teší ma, že môžem byť súčasťou školy a teda i komunity průvodcov, detí a rodičov, ktorí sa pokúšajú a veria v rešpekt a akceptáciu individuality vo vzdelávaní.
Více o mně
Z akademického zázemia o sebe môžem uviesť, že som ukončila inžinierske štúdium Medzinárodného obchodu na Ekonomickej univerzite (pričom som časť štúdia strávila a obohatila sa o zaujímavé skúsenosti v Paríži). Zároveň som ukončila štúdium Sociálnej pedagogiky a voľného času, kedy som mala možnosť tiež pôsobiť ako sociálny pedagóg a preventista na ZŠ Milénova v Brne alebo sa podieľať na vzdelávaní pedagógov v rámci projektu Pedagogickej fakulty v Angole.
Moje pracovné skúsenosti boli zamerané na vedenie a vzdelávanie menších tímov dospelých v medzinárodnom prostredí.
Približne 11 rokov som organizovala a viedla medzinárodný festival, ktorý spájal mladých ľudí zo základných a stredných škôl s mladými ľuďmi s postihnutím v mojom rodnom meste Žilina. Práve dobrovoľnícka práca ma priviedla k neformálnemu vzdelávaniu a hľadaniu alternatívnych foriem vzdelávania - spolupodieľala som sa na organizácií medzinárodných seminárov pre mládež a mladých ľudí pracujúcich v neziskovom sektore v zameraní na porozumenie a toleranciu rôznorodosti ľudí, multikulturalitu a rešpekt.
Pri výchove mojich detí som mala možnosť rásť v oblasti, ktorá má zaujímala dlhé roky, a to rešpektujúca a otvorená komunikácia. Počas tohto obdobia som absolvovala 4-ročný Arteterapeutický výcvik. Arteterapiu som následne mala možnosť využívať pri práci s dospelými ľuďmi ako i deťmi.
Alternatívy vo vzdelávaní ma inšpirovali a zaujímali natoľko, že som počas rodičovskej dovolenej začala pracovať na menší úväzok v Scioškole, ktorý už piatym rokom postupne rozširujem na prácu průvodkyne v 3.trojročí (s ohľadom na potreby mojich dvoch menších detí).
Deti ma stretávajú v matematike (2. a 3. trojročie), v projektoch alebo v záujmových krúžkoch. Absolvovala som kurz matematiky Hejného a rešpektujúcej komunikácie pod vedením manželov Kopřivových. S deťmi ma baví nekonečné objavovanie sveta, hľadanie rôznych ciest a možností nazerania na svet, budovanie hodnôt a tvorenie v akejkoľvek forme.
Vo svojom voľnom čase mi najväčšiu radostˇ robia výlety a bádanie s mojimi deťmi, prechádzky v prírode, permakultúra, ekológia alebo vlastná tvorba.
Teší ma, že môžem byť súčasťou školy a teda i komunity průvodcov, detí a rodičov, ktorí sa pokúšajú a veria v rešpekt a akceptáciu individuality vo vzdelávaní, v dôležitosť budovania dobrých vzťahov a hodnôt okolo seba i vo svojom živote.
Adéla Šimíčková
průvodkyně v 3. trojročí
adela.simickova@scioskola.cz
Baví mě, jak je každý z nás originální a přemýšlí nad věcmi jinak, proto se můžeme vzájemně obohacovat a inspirovat.
Více o mně
Vystudovala jsem chemickou fakultu na VUT v Brně, ale po zahraničních i tuzemských stážích jsem zjistila, že to není to, čemu bych se ráda věnovala celý život. Aktuálně doučuji a vzdělávám děti individuálně nebo v malých skupinkách, v čemž vidím obrovský smysl. Ať už počítáme společně matematiku, procvičujeme češtinu nebo se bavíme anglicky, vždy se snažíme o vytvoření bezpečného prostředí, kde žádná otázka není hloupá, chyba je součástí posunu vpřed, každý má prostor k vyjádření vlastního názoru a podpora daného potenciálu je samozřejmostí. Ke své chemické odbornosti jsem si v roce 2022 doplnila Pedagogické minimum, a to především se zájmem o psychologii člověka a prohloubení vědomostí v oblasti didaktiky. Jako průvodce jsem působila krátce v ZŠ Heuréka, kde jsem učila předmět Velká otázka děti 8. a 2./3. ročníku. Soukromému doučování se věnuji od dubna 2020, kdy jsem si uvědomila, že předávání informací a obohacování mého okolí mě moc baví. Pozitivní zpětné vazby rodičů i studentů mě utvrzují v tom, že jsem „na správné cestě” a aha momenty dětí jsou tou největší odměnou a pocitem naplnění. Ve Scio se potkávám dvakrát týdně s deváťáky a společně se věnujeme přípravě na přijímačky z matematiky. Jsem zastánce toho, že pokud věc dává smysl a umím si to tedy logicky odvodit, memorování jde stranou. Takto se snažím předávat matematiku i dětem, protože v jednoduchosti je síla. V létě roku 2023 jsem absolvovala kurz Hejného metody pro II. stupeň ZŠ, jelikož jsem chtěla nahlédnout na matematiku z jiného úhlu a propojit tradiční přístup s tím alternativním. Baví mě, jak je každý z nás originální a přemýšlí nad věcmi jinak, proto se můžeme vzájemně obohacovat a inspirovat. Ráda se učím novým věcem, poznávám nové lidi a místa, což úzce souvisí s mou velkou vášní, kterou je cestovaní. Radost mi dělá pohyb, pobyt v přírodě, výborné jídlo, společnost báječných lidí a latinskoamerické rytmy. Mou každodenní výzvou je být lepší verzí sama sebe.
Tereza Bednářová
asistentka v 3. trojročí
tereza.bednarova@scioskola.cz
Baví mě s dětmi probírat aktuální témata a zajímá mě jejich pohled na současné dění ve světě.
Více o mně
S dětmi pracuji už dlouhou dobu. Od malička chodím do skautu, kde teď působím jako vedoucí
oddílu. Zajímám se o volnočasovou pedagogiku, působila jsem jako lektor kroužků a táborů ve
středisku volného času a chvíli i jako asistent na táboře pro děti s mentálním a kombinovaným
postižením. Aktuálně jsem studentem speciální pedagogiky v Brně.
Na práci s dětmi mě nejvíce baví pozorovat, jak se dítě postupem času vyvíjí a formuje. Baví mě
s dětmi probírat aktuální témata a zajímá mě jejich pohled na současné dění ve světě. Zajímám se o
variabilitu a individualitu každého dítěte.
Pavla Slezáková
průvodkyně v Klubu a vedoucí klubu
pavla.slezakova@scioskola.cz
Chtěla bych podporovat děti k pochopení procesu seberozvoje a schopnosti "krok po krůčku se přibližovat ke svým cílům a touhám".
Více o mně
Už od střední školy vím, že práce s dětmi je to, co mě láká. Proto jsem při studiích na gymnáziu začala vést lekce klavíru, při kterých jsem získala bohaté zkušenosti s individuální prací s dítětem. Nebylo pro mě překvapením, že během studia psychologie na vysoké škole se moje pozornost soustředila hlavně na vývojovou psychologii. Začala mě lákat práce s větší skupinou dětí, zažít jejich skupinovou dynamiku a být její součástí. Když mě cesty zavedly do scioškoly, začala jsem pociťovat skutečné nadšení a touhu poznávat společně s dětmi nejen svět kolem nás, ale také jejich vnitřní světy. Chtěla bych podporovat děti k pochopení procesu seberozvoje a schopnosti "krok po krůčku se přibližovat ke svým cílům a touhám".
Na práci s dětmi mi připadá krásné to, že má smysl. Myslím si, že každá minuta plnohodnotně věnovaná dítěti, je přínosná. Hodnoty, které jsou pro mě důležité, jako například laskavost, empatie a respekt k potřebám svým a druhých, se snažím dětem předávat s pokorou k jejich jedinečnosti. Zároveň je pro mě důležité, abych ze společně stráveného času s dětmi neměla radost jen já, ale především děti, které z těchto "hodin" mohou vytěžit hezké a plnohodnotné zážitky.
Kateřina Rajmicová
průvodkyně v klubu
katerina.rajmicova@scioskola.cz
Těší mě, že můžu tento svět poznávat spolu s dětmi, protože i ony mi
v něm často pomáhají a nikdy se díky tomu nepřestávám učit novým
věcem.
Více o mně
Těší mě, že můžu tento svět poznávat spolu s dětmi, protože i ony mi
v něm často pomáhají a nikdy se díky tomu nepřestávám učit novým
věcem. Pokud nejsem v klubu, poznávám ráda nová místa tady i
v zahraničí. Sport je taky nedílnou součástí mé osoby. V létě jezdím
nejraději na kolečkových bruslích a v zimě si ráda užívám lyžování.